Tuesday, July 7, 2009

TESTIMONIAL

KENCING MANIS(Luka Telapak Kaki)

NAMA : AISYAH BT OSMAN
NO. K/P: 630914-02-5324
UMUR : 45 Tahun
ALAMAT: No.B-102, Flat Lama, Simpang Kuala,
05400 Alor Star, KEDAH
H/P: 012-4011385

Pada mulanya tapak kaki hanya melecet dan mengelembung dan tidak menduga ianya makin melarat dan membengkak sehingga mengganggu pergerakan saya. Keadaan ini berlarutan selama 1 tahun dan tidak juga pulih walaupun setelah membuat pembedahan membuang nanah dilakukan.

Walaupun terasa lengoh2 badan dan sengal2 tulang terutama di bahagian kaki dan betis, saya teruskan meminum Higoat 1 kali sehari sebelum sarapan pagi. Selain itu saya juga menabur serbuk Higoat di bahagian luka itu setiap kali selepas proses mencucinya. Kesannya begitu ketara sekali –
keadaan luka pulih segera, air bisa kekeringan dan kelihatan isi baru mulai tumbuh dan bercantum. Masalah kencing manis saya juga didapati berkesan dimana kandungan gula dalam darah sentiasa dalam kawalan. Alhamdulillah, bersyukur saya kepada tuhan dan terima kasih banyak2 terutamanya kepada En. Saleem kerana memperkenalkan produk Higoat ini.

________________________________________________


SAKIT JANTUNG, KENCING MANIS
& DARAH TINGGI

NAMA : MOHAMED SALEEM BIN KADER MYDIN
NO. K/P: 641128-07-5803
UMUR: 45 Tahun
ALAMAT: No.B-301, Flat Lama,
Simpang Kuala,
05400 Alor Star, KEDAH
H/P: 017-5399809

Saya mengalami 3 penyakit iaitu masalah jantung, darah tinggi dan kencing manis. 2 tahun lepas saya terpaksa dibedah (pembedahan pintasan jantung) – syukur kepada Allah swt kerana berjaya. Walaupun pulih tetapi keadaan kesihatan tidak stabil, sering mengalami sakit kepala terutama di bahagian belakang kepala, sentiasa letih, tidak bertenaga, tidur tidak selesa, sering dahaga dan kerap sakit di pinggang dan lutut. Dalam tempoh itu saya hanya dengar nasihat doktor & mendapatkan rawatan di hospital sahaja kerana takut mencuba rawatan alternatif @ makan produk kesihatan yang direkomenkan orang.

Setelah diperkenalkan dengan Higoat, tiada keraguan untuk mencubanya, ianya sekadar minuman susu kambing sahaja, saya minum 2 kali sehari. Kesannya tidak sangka kesihatan saya makin stabil, gejala2 yang sering dialami beransur pulih dan bukan sahaja bertenaga tetapi tenaga batin pun berkeupayaan. Selepas membuat pemeriksaan berkala (selepas 2 bulan minum Higoat) ada ubat telah dihentikan & ada yang dikurangkan pengambilannya oleh doktor (contoh: ubat kencing manis dari 4 biji kepada 1 biji; ubat darah tinggi dari 1 biji kepada ½ biji sahaja).

________________________________________________


GASTRIK

NAMA : RAKIAH BT YUNUS
NO. K/P: 570917-06-5506
UMUR : 51 Tahun
ALAMAT: No.182, Desa Murni, Songsang,
28000 Temerloh, PAHANG
H/P: 013-6057048

Saya menghadapi masalah Gastrik yang serius. Menurut doktor kandungan asid dalam perut saya cukup tinggi. Berikutan dengan itu saya tidak dapat makan makanan yang pejal, pedas dan masam – contohnya, saya tidak dapat makan nasi semenjak 6 bulan lepas. Saya mencuba beberapa produk kesihatan yang ada dalam pasaran tetapi tidak memberi kesan yang positif.

Setelah diperkenalkan Higoat saya meminumnya 2 kali sehari (disebelah pagi dan malam). Selepas 1 minggu meminumnya saya tidak menghadapi masalah sakit perut lagi dan masalah gastrik saya semakin pulih - saya dapat makan nasi dan makanan yang lebih pejal semula seperti biasa. Bersyukur saya kepada tuhan kerana dipertemukan dengan produk Higoat keluaran HR Marketing ini dan terima kasih banyak2 kepada En. Saaya kerana memperkenalkannya

________________________________________________


ASTHMA (LELAH)

NAMA : RAFIAH BT TAIB
NO. K/P: 540206-07-5628
UMUR : 54 Tahun
ALAMAT: No. 8, Jln. Besar,
Taman Kajang Baru, Sungai Jelok,
43000 Kajang, SELANGOR

Saya telah mengalami penyakit Asthma yang serius sejak 28 tahun yang lalu. Keadaan kesihatan saya akan menjadi lebih bermasalah apabila cuaca dingin terutamanya sebelah malam atau ketika hujan. Disebabkan berlaku kekerapan serangan asthma saya dibekalkan dengan 2 jenis alat bantuan ’Inhaler’ oleh pihak hospital – jenis 1 untuk serangan biasa dan jenis 2 untuk serangan yang lebih teruk.

Melalui En. Halim saya diperkenalkan dengan Higoat, saya meminum 2 kali sehari disebelah pagi dan malam. Tidak sangka selepas 2 hari meminumnya saya terbatuk-batuk sambil mengeluarkan kahak yang berketul-ketul dan bercampur dengan darah. Walaupun begitu kesannya amat bagus sekali, terasa ringan apabila bernafas. Sehingga ke hari ini keadaan kesihatan saya semakin stabil dan ’Inhaler’ sudah jarang digunakan. Bersyukur kepada Allah swt dan banyak2 terima kasih saya kepada En. Halim kerana memperkenalkan Higoat keluaran HR Marketing ini.

________________________________________________


ACUTE ANEMIA

NAMA : HARIMAH BT MAT LAZIM
NO. K/P: 671221-02-5488
UMUR : 41 Tahun
ALAMAT: Kampong Kuala Sin,
Bukit Selambau,
08010 Sungai Petani, KEDAH
H/P: 013-4292128

Saya telah mengalami masalah penyakit ini bermula masa mengandung anak sulung saya 20 tahun yang lalu. Semenjak itu keadaan saya sentiasa pucat, kurang tenaga, kadang2 perlu mendapat bantuan orang untuk bergerak dan banyak masa berbaring sahaja. Sejak akhir2 ini keadaan makin teruk sehingga memerlukan bantuan tambahan darah di hospital selang 3 @ 4 bulan sekali.

Setelah 1 minggu mencuba Higoat (minum pagi) & SpyHru Café (minum petang) - kesannya, perubahan kesihatan bertambah baik, lebih bertenaga, aktif dan dapat membuat kerja2 rumah. Sehingga kini (bulan ke3) keadaan saya bertambah sihat, lebih ceria, berselera makan, boleh bergerak diluar rumah dan tengok2 kampung. Jika keadaan berterusan begini, rasa2nya saya tidak memerlukan bantuan tambahan darah dari hospital lagi. Bersyukur kepada Allah swt dan berbanyak terima kasih saya ucapkan kepada Puan Norhasniyati kerana memperkenalkan kedua-dua produk hebat keluaran HR Marketing ini.

________________________________________________


TULANG BELAKANG (REPUT)

NAMA : MAIMUNAH BT MANSOR
NO. K/P: 590620-05-5778
UMUR: 49 Tahun
ALAMAT: No.4, Jln K.E. 9,
Taman Keris Mas, Sungai Udang,
76300 MELAKA
H/P: 019-6825078

Saya telah mengalami masalah sakit tulang belakang.Tidak dapat berdiri dan duduk, malah berbaring pun hanya mampu diatas kerusi malas yang melengkung sahaja. Saya dikejarkan ke Hospital Seremban untuk rawatan dan kemudian dipindahkan ke Hospital Sg. Buluh. Menurut doktor tulang belakang saya mengalami pereputan dan perlu dibuat pembedahan segera dengan kos tinggi (RM15,000).

Semasa proses rawatan tersebut saya diperkenalkan dengan SpyHru Café dan mencuba meminum 3 peket - terasa sesuai dan sedikit bertenaga, Kemudian saya terus membuat belian 8 kotak dan meminumnya 4 @ 5 kali sehari. Saya mengamal meminumnya sehingga ke hari ini dan akan susah hati bila berlaku ’putus stok’ (tiada stokis HR di Melaka). Kesannya - keadaan kesihatan saya bertambah baik, boleh berdiri, berjalan dengan ’walker’, kemudian bertongkat dan sekarang boleh bergerak seperti biasa. Malah pembedahan yang disarankan oleh doktor sebelum ini tidak perlu dilakukan apabila didapati berlaku pertumbuhan sel tulang yang baru. Bersyukur kepada Allah swt dan amat berterima kasih kepada Puan Meriam kerana merekomenkan produk yang amat berkesan kepada masalah saya ini.

________________________________________________


ANGIN AHMAR & INSOMNIA

NAMA : SAPIAH BT HASHIM
ALAMAT: No.8362, Kampong Padang Tembak,
36000 Telok Intan, PERAK

Saya telah terkena serangan strok 26 tahun. Akibat daripada itu saya mengalami lumpuh sebelah badan dan terpaksa menggunakan kerusi roda. Keadaan saya menjadi semakin bermasalah semenjak 3 tahun yang lalu (selepas kematian suami) apabila diserang masalah susah tidur (insomnia). Saya telah puas berikhtiar berubat macam-macam cara dan mengamal minum susu lembu berkalsium tinggi untuk sekian lama tetapi tidak juga berhasil.

Setelah diperkenalkan produk SpyHru Café, saya mula mengamalnya – kesan badan terasa segar dan masalah pengkumuhan dapat diatasi, mudah buang air. Kemudian saya diperkenalkan pula dengan Higoat. Walaupun merasa takut pada mulanya, tetapi setelah meminumnya saya dapati susu Higoat tidak ’panas’ seperti yang disangkakan. Kesan selepas mengamal minum Higoat begitu ketara sekali, terasa ringan menggerakkan anggota bahagian yang lumpuh dan bagaikan tidak percaya masalah insomnia pulih sepenuhnya. Bersyukur saya kepada tuhan dan terima kasih kepada Puan Aminah Ablah & HR Marketing.

________________________________________________


IMSOMNIA, KEBAS KAKI & TANGAN (Parah Kemalangan)

NAMA : PUAN RA BT CHU
NO. K/P: 570615-08-6096
UMUR: 51 Tahun
ALAMAT: No.8498, Kampong Padang Tembak,
36000 Telok Intan, PERAK

25 tahun dahulu saya luka parah dalam satu tragedi kemalangan jalanraya yang mengakibatkan tulang paha terselisih – sehingga ke hari ini saya tidak dapat berjalan secara normal - kaki dan tangan sentiasa berasa kebas-kebas. Yang keduanya saya mengalami masalah susah nak tidur.

Saya telah mengamal dan masih meneruskan minum kopi Spyhru, alhamdulillah tahap kesihatan saya bertambah baik. Kemudian setelah diperkenalkan dengan Higoat – selepas saya meminum 3 kotak Higoat kesannya lagi ketara, gangguan tidur dan kebas2 di tangan dan kaki telah pulih, tidur lebih lena, berpeluh, sentiasa rasa kenyang dan lawas buang air kecil dan air besar. Badan saya terasa lebih kuat, boleh berjalan lebih cepat dari kebiasaannya dan boleh melakukan kerja-kerja yang lebih berat dari dahulunya. Syukur alhamdulillah dan terima kasih kerana dipertemukan dengan produk yang sesuai dengan keperluan kesihatan saya.

________________________________________________


MIGRAIN

NAMA : ZAHARAH BT HAMZAH
NO. K/P: 670902-06-5552
UMUR: 41 Tahun
ALAMAT: No. 21, Jln TJ 2/9A, Taman Temerloh Jaya,
28000 Temerloh, PAHANG
H/P: 019-9859388

Dahulu saya sering mengalami penyakit Migrain secara berulang-ulang terutama ketika datang bulan sehingga menyukarkan saya untuk melakukan tugas-tugas seharian. Masalah ini berlarutan terutama cuaca panas dan ketika saya keletihan.

Setelah saya mencuba Goat’s Milk Tablet dan Spy Hru Café selama beberapa bulan, saya dapati penyakit Migrain telah berkurangan. Malah setiap kali datang bulan pula, kepala saya tidak lagi sakit seperti dulu dan boleh melakukan tugas-tugas harian. Kini, saya telah menjadi stokis produk HR di kawasan Temerloh, Pahang kerana saya amat yakin dengan khasiat dan kualiti produk-produk ini.

________________________________________________


SEMPUT

NAMA : DAYANG AYOT BT AWANG KIT
NO. K/P: 530113-13-5138
UMUR: 55 Tahun
ALAMAT: 209, Hala Zamrud 1, Taman Desa Maju,,
36700 Langkap, PERAK
H/P: 016-5143574

Sebelum ini saya mengalami masalah semput yang serius. Saya akan bersin sepanjang hari, mata berair, badan rasa seram sejuk Kesannya saya tidak boleh terdedah pada angin kipas, tidak boleh mandi pagi dan tidak boleh minum air sejuk mahupun yang berais.

Saya mula mengamalkan memakan tablet 1 hari = 2 atau 3 biji 3 kali iaitu disebelah pagi, tengahari dan petang serta meminum Spy Hru café 1 hari = 2 kali iaitu disebelah pagi dan malam. Kini sudah 2 bulan saya tidak lagi dihantui masalah semput, saya tidak lagi mengalami bersin sepanjang hari, dapat bernafas dengan selesa, tidak perlu lagi berpantang makan dan dapat melakukan aktiviti harian tanpa sebarang masalah kesihatan. Syukur alhamdulillah dan setinggi ucapan terima kepada HR Marketing yang mengeluarkan produk ini.

________________________________________________


MASALAH KELETIHAN
DAN MASALAH KULIT ANAK-ANAK

NAMA : HAFIZAH BT ISMAIL
NO. K/P: 711220-06-5158 / UMUR : 37 Tahun
ALAMAT: No. 14, Lrg. Sg. Karang Damai 6,
Jln. Pengkalan Damar, 26100 Kuantan, PAHANG.
H/P: 012-9527557

Masalah saya adalah saya sering berasa letih dan tidak bermaya, manakala anak-anak pula mempunyai masalah kulit seperti ruam, merah-merah dan gatal-gatal. Mereka sering menggaru-garu kulit sehingga menimbulkan kesan merah-merah.

Saya mula amalkan memakan Goat’s Milk tablet dengan 10 biji sehari yang ketika itu kandungan saya telah berusia 7 bulan. Manakala anak-anak juga saya berikan seorang 5 biji sehari. Kesannya, badan berasa cergas, mempunyai selera makan, tiada lagi alahan, tiada penyakit darah tinggi. Manakala kulit anak-anak pula tidak bermasalah ruam dan gatal-gatal lagi dan yang paling menggembirakan saya, anak yang baru dilahirkan mempunyai kulit cantik, halus dan sihat.

Saya mengaku bahawa produk ini amat berkhasiat bagi kulit dan memberikan kecergasan kepada semua peringkat umur.

________________________________________________


MASALAH KETIKA MENGANDUNG
& KELAHIRAN

NAMA : RAJA NOOR SALINA BT RAJA SHARIL
NAMA ANAK : PUTRI FARAH FARZANA
ALAMAT:Ipoh, PERAK

Mula mengamalkan makan Goat’s Milk Tablet semasa usia kandungan 7 bulan. Selepas melahirkan doktor mengesahkan puteri saya bebas dari jangkitan demam kuning dan kandungan darah saya dan puteri saya amat baik sekali.

Sehingga sekarang usia puteri saya sudah 4 bulan dan masih sihat, cergas dan sentiasa ceria dan juga tidak mengalami sebarang jangkitan penyakit.

Dalam usia ini kebijaksanaannya pun mula terserlah. Saya syorkan agar ibu-ibu yang mengandung mengamalkan memakan Goat’s Milk Tablet agar bayi yang dilahirkan nanti sihat, ceria, cergas dan bijak. Saya tidak akan ragu-ragu lagi dengan penggunaan produk dari HR Marketing.

________________________________________________


MASALAH SUSAH BUANG AIR BESAR DAN BUASIR BERDARAH

NAMA : AHMAD BAHARI MOKHTAR
ALAMAT : LOT 3209 JALAN KEBUN,
SEKSYEN 30 SAHAH ALAM SELANGOR
TEL : 016-3534920

Saya mengalami masalah susah buang air besar dan buasir berdarah selama lebih 20 tahun iaitu semenjak berumur 30 tahun sehinggalah sekarang. Tak tahulah macam mana nak bayangkan betapa perit dan sakit yang saya alami bila nak buang air besar. Jika saya meneran kuat sikit untuk cepatkan proses pembuangan najis kerana tak tahan nak cangkung lama-lama, apalagi terpancut-pancutlah darah keluar dari celahan dubur. Rasanya perit, pedih dan menyakitkan. Astaghfirullah al 'Aziim. Mungkin saya ni banyak dosa. Apapun semuanya saya tanggung dengan redha kerana mungkin ini adalah ujian dan peringatan dari Allah buat saya.

Bermacam-macam ubat saya dah cuba daripada yang tradisional sampailah yang akhir sekali dengan perubatan hospital menerusi rawatan pembedahan kecil yang juga disebut "teknik rubber bending". Saya akui bahawa penyakit saya ini memerlukan saya berpantang makan terutamanya cilipadi dan daging. Bila saya tidak mengambil makanan pedas dan daging, adalah nampak kurang sikit. Tapi manalah nak sedap makan jika tak pedas dan bercili. Sejarah keluarga saya(9 beradik termasuk arwah ayah mempunyai masalah buasir) tapi kebanyakan mereka tidaklah seteruk saya).

Dipendekkan cerita, baru-baru ni seorang sahabat lama bernama Ramle datang menziarahi saya dan beliau memperkenalkan kepada saya SUSU KAMBING HIGOAT keluaran HR Marketing Sdn. Bhd. Dia suruh saya cuba amalkan minum sebelah pagi(sebelum sarapan) dan minum sebelah malam(sebelum tidur). Saya sebenarnya dah lama tak minum susu samada susu lembu ataupun kambing. Tapi entah macam mana pertama kali saya minum bersama sahabat saya tu yang kebetulan nak belanja saya minum free, saya terus jatuh hati dengan keenakan rasanya yang langsung tidak berbau kambingpun seperti yang saya gambarkan sebelumnya. Dia mencadangkan supaya saya mencuba sekotak dahulu dan bila benar-benar serasi dan berkesan bolehlah mengamalkannya. Lagipun minum susu kambing ni ikut sunnah nabi katanya.

Setelah hampir seminggu saya mencuba, susu pun dah nak habis sekotak, terasa perubahan yang amat ketara dalam tubuh badan saya. Selama 3 hari yang awal darah keluar lagi banyak, jika ditadah mungkin dalam secawan ada la. Letih dan lesu saya dibuatnya. Saya beritahu sahabat saya kenapa darah makin banyak keluar? Katanya "Itulah tindak balas yang memberi petanda awal bahawa proses rawatan sedang berlaku terhadap penyakit buasir saya". Dia sarankan supaya teruskan minum dan ditambah dengan pengambilan kapsul susu kambing. Seterusnya lepas seminggu, buasir tetap buasir, darahpun masih keluar lagi, cuma yang saya heran saya tak rasa perit atau pedih dan tak rasa sakit seperti sebelum ni. Subhanallah ! Buasir saya mula mengecut dan darah pun hanya keluar beberapa titik sahaja. Saya tak perlu nak meneran kuat-kuat lagi seperti sebelum ini dan termenung lama-lama dalam tandas. Saya yakin semua perubahan ini berlaku dengan pertolongan Allah dan penyebab dari minum susu kambing. Semoga penyakit buasir saya boleh sembuh sepenuhnya tidak lama lagi, insyaAllah.

Seja o primeiro a comentar

Post a Comment

Blog Archive

.:: Ainur - Biz Online ::. © 2008. Template by Dicas Blogger.

TOPO